måndag 6 september 2010

Förkylningsbaciller

Veckan har inletts med sjukstuga här hemma. Travis näsa började att rinna i helgen och inatt var hostan ett faktum. Efter att Rickard gått till jobbet och jag sedan tempat Travis på morgonkvisten innan frukosttime kunde jag konstatera att det inte blev något dagis för lilleman då han hade närmare 39 graders feber. Så Rickard fick snällt cykla hem från jobbet innan åtta och jag har sedan befunnit mig i skolan hela dagen där förläsning, filmvisning och vidare studiegruppsarbete avlöst varandra fram till fyrasnåret. Nu är lilleman piggare, men det tack vare panodilen han fick tidigare då febern ännu en gång började stiga. Jag hoppas att det inte är något långvarigt, det gör så ont i mammahjärtat att se sin skatt andas tungt och vara blek.

Nu ska jag fortsätta med att kika på Ullared.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar