tisdag 5 oktober 2010

Läsprocessen

Idag har Travis fått göra mig sällskap här hemma. Han fick rethosta i söndags kväll som inte velat gett med sig under gårdagen på dagis. Under natten har han hostat mycket men samtidigt kändes det också som tt det började lossna. Så idag har han varit pigg och allert och hostan har endast varit sporadiskt. Skönt om det redan nu börjar släppa för honom och tur att han gillar sin hostmedicin. (så pass att han ber om den själv..) Jag har ägnat mig åt att bena ut läsprocessen och olika författares synvinklar på den. Den stundande duggan (minitenta) på torsdag handlar om just den och nu känns det som ett lugn börja infalla sig. Vidare har jag en hemtenta att producera, men den får vänta på sig tills på torsdag eftermiddag. Jag funkar bäst när jag fixar ett moment i taget och gör det intensivt.

Julen ligger annars och andas mig runt hörnet. Jag ser så mycket fram emot snöflingor falla och ljuv julmusik. Det är måhända lite tidigt ännu, men att längta dit är inte heller så dumt. Vad det gäller julklappsinköp har vi en hel del klart åt Travis och så även till hans födelsedag som stundar i början av december. Nova har också fått lite inhandlat, och så även hennes kommande lillebror som ligger i min systers mage. Det känns bra att ligga lite i förväg vad det gäller shoppingen och dela upp det. Så fort jag kommer på något bra är penna och papper framme och jag antecknar vad som skulle kunna shoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar