torsdag 24 februari 2011

Vardagsdravvel

Idag har vi avverkat Bvc, handling på Ica och sedan vidare hem för att ordna med att dammtorka, dammsuga, diska, vika tvätt och tvätta nytt. Jag gillar när det är fixat inför helgen. Känslan av att det är ordning och reda här hemma ger mig ett inre lugn, vilket bidrar till att fokus kan läggas på att umgås hela familjen då Rickard har ledigt under veckoslutet. Sedan är det inte alltid att fixet hinns med i den mån som jag önskar, utan det blir mer eller mindre ett plus i kanten om det görs. Prio är alltid barnen, och lite damm i hörnen gör inget när man får umgås med de finaste man har ♥.

Imorgon står en dagstripp till Vetlanda med syster och kids på schemat. Överst på min shoppinglista står en klänning som jag ska bära på Tindras dop som är i antågande nu i mitten av mars. Jag har förhoppningar om att hitta den på H&M. Har sedan tidigare en favorit. Får se om den finns och om det sedan sitter så som jag önskar. Sedan ska även dregglisar till lillsnuttan inhandlas. Det är mycket gurgel och salivproduktionen är ständigt på topp hos henne, så dregglisköp är ett motiverat köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar