måndag 15 mars 2010

Delkurs 3

Har haft delkursstart under förmiddagen. Vi läser nu Interkulturella perspektiv, det ska bli en intressant kurs och min förhoppning är att jag kommer bli mer insatt i ämnet. Känner att jag har alldeles för liten egen erfarenhet av svenska som andraspråk sedan min egen skolgång. Vi har även haft en föreläsning innan det var dags att bege sig hemåt igen vid lunchtid. Travis fick spendera tiden i Skäfshult hos sin farfar. Han fick nämligen tillbaka sin rethosta som lyst med sin frånvaro nu i ett par veckor. Så nattens sömn för hans del har varit sparsam pga hostattacker. Så därför fick det bli lek och avkoppling i godan ro istället för dagis. Han sitter nu och slappar i soffan framför Playhouse Disney och hostan sitter stadigt i. Jag vill bara ta över den i hans ställe.

Eftermiddagen bjuder på läsning av lite litteratur och lite korttexter som ska påbörjas. Ikväll är det sista delen av Familjen Annorlunda för den här säsongen och jag kommer att sitta bänkad klockan 20.00 så som övriga ansnitt som gått om måndagskvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar