måndag 8 november 2010

Bra natt

Natten har varit ljuvlig. Lillan somnade nämligen efter amningen kl.22 i sin säng. Hon vaknade sedan endast två gånger för käk kl.02 och kl.05 och sov sedan vidare till kl.08 då det vankades mat igen. Det har varit guld värt att få sova lite sammanhängande. Tindra är annars väldigt sällskapssjuk, precis som sin storebror i samma ålder. Hon gillar när det är fart och fläkt omkring sig och sover som bäst då. På nätterna sover hon ogärna i sin säng (med undantag från inatt), utan hon vill sova nära mig och gärna med sin mage mot min. Vi får se hur nattsovandet utvecklar sig. Det är än dock mysigt att ha henne nära, men kroppen är undermedvetet på helspänn då.

Travis var på dagis idag för första gången sedan den dagen Tindra föddes. Han hade lekte som aldrig förr med sina kompisar och det fullkomligt lyste av glädje när jag hämtade honom innan lunch. Här hemma har det fortsatt med tågbyggande, målande och lite soffhäng för hans del. Jag har fixat med tvätt och styrt lite, men en skallebank hämmar mig lite till att ta mig för större saker än så. Hoppas det snart släpper och att det inte utvecklas till migrän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar