torsdag 4 november 2010

Ny storlek

Under graviditeten med Tindra i magen har jag nästintill bott i leggings av olika slag. Det har varit ett utmärkt plagg till en som växer under månadernas gång. Och det fina är att man kan kombinera plagget till så mycket. Nu när vår inneboende tittat ut i världen och förgyller vår tillvaro blir jag bra sugen på att bära mina vanliga jeans igen. Tyvärr tryter det något i midjan med ett par centimeter. Nu är det dock endast drygt 2 veckor sedan förlossningen, så jag kan inte begära att jag ska platsa i byxorna ännu. Men bra sugen, det är jag.

Jag inser att jag inte kommer att återgå till mina storlekar som jag hade innan graviditeten. Höfterna har expanderat och låren ökat i omfång, det kan jag villigt medge. Men för en så underbar sak, ett helt nytt liv, vår Tindra!

Inte nog med att jag vill i mina gamla byxor, jag är även bra sugen på att baka diverse kakor och bullar nu ikväll. Ni inser själva den något motsträviga ekvationen med fikabröd och gamla storleksmått?! ;) Jag ger mig på den läskande clementinen som ligger framför mig i fruktskålen istället, och kanske lyxar till det med en kopp te lite senare med skorpor till.

3 kommentarer:

  1. haha...bakande o storleksprat går inte så bra ihop men baka du, de finns ju fortf leggins ett tag till=)du kommer i dina byxor alla gånger, säkert inom ett par veckor!

    SvaraRadera
  2. Hej och grattis till Lillan. Har av en slump hamnat här och följt din blogg ett tag. Vore kul med en liten förlossningsberättelse = )

    Oroa dig inte för byxstorleken. Det brukar ordna till sig med tiden. Nu när mörkret kryper på tidigare om kvällarna känns det mer aktuellt med fika och mys. Och som anonym säger, det finns ju alltid leggins ett tag till = )

    SvaraRadera
  3. Anonym: Du har så rätt :-) Jag satsar på leggingsen ett tag till, kan ju alltid varva med strumpbyxor ;)

    Becca: Tack tack :-) Kul att du följer bloggen, jag halkade in på din med nu via länken. Så söt er Eric är. Ska knåpa ihop en förlossningsberättelse inom kort :)
    Du har så rätt vad det gäller höstmörkret och fikamys. Ha det gott!

    SvaraRadera